26 november 2010

Scott Pilgrim vs. the World

Betyg: 3 Monument

"Scott Pilgrim must defeat his new girlfriend's seven evil exes". Det är det första som man kan läsa om man går in på imdb.com och söker på denna film. Det sammanfattar ganska bra vad filmen handlar om, och hur pass seriös den är (dvs. inte speciellt seriös alls). Det finns en massa kopplingar till TV-spel, vilket jag uppskattar, men som nog kan ses som konstigt om man inte känner till den kulturen.

Jag tycket att filmen var underhållande, många roliga karaktärer och en hel del underförstådd humor. Dock så lämnade den i princip ingenting att fundera över efteråt, utan filmen försvann snabbt ur mitt huvud och mina tankar, ett tecken på att en film inte har speciellt mycket substans. Men, än dock underhållande under tilden som man tittar.

1 kommentar:

  1. Nu har jag också sett den. För mig, som inte alls vet något om TV-spel, var den mest bara töntig och tråkig. Vi snabbspolade t o m en del av slagsmålspartierna. Och visst försvinner den snabbt ur tankarna, precis som du skriver.

    SvaraRadera