18 mars 2010

Beetlejuice

Betyg: 2 monument

En film som är mycket konstig, och inte särskilt bra. Förutom karaktären BeetleJuice som är helt odräglig, otäck, elak och obehaglig. Filmen handlar om ett ungt par som råkar ut för en olycka och avlider. Men istället för att de kommer till himlen, eller livet efter döden eller nått liknande så fastnar de i sitt hus och blir "spöken", vars uppgift är att skrämma de som flyttar in. Det går ganska dåligt, tills de får oväntad hjälp av Beetlejuice.

Det är Tim Burton som har regisserat Beetlejuice, den är från 1988. Att det är Tim Burton märks, även om de allra flesta av hans filmer är långt bättre, och att den är från 88 märks också. Jag brukar tala varmt om Tim Burton, men vet inte om jag skulle rekommendera denna film. Vissa scener är riktigt kul och bra, men som helhet håller det inte. Inte alls...

3 kommentarer:

  1. Och ändå får det 3 monument?!
    Förresten kan du lägga till etiketten 80-tal, om du vill. Det verkar som den passar...

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt, 3 monument var i snällaste laget. ändrade till 2 nu.

    SvaraRadera
  3. Och la till etiketten 80-tal, ser jag. Det gläder mig att du gör som jag säger (skrivs med viss ironi, vilket du naturligtvis fattar. Skriven text är svår när man vill få med de där nyanserna).

    SvaraRadera