02 augusti 2010

Fantastic Mr. Fox

Betyg: 3 Monument

Jag är svag för animerade filmer, och när jag sett trailern för denna film blev jag väldigt sugen. Den, trailern alltså, innehöll en massa roliga scener och filmen verkade grymt rolig. Men när jag såg själva filmen så insåg jag att de roliga scenerna och kommentarerna från trailern var nästan det enda som var bra. Jag kan helt klar säga att trailern var bättre än filmen.

Ändå gillar jag filmen, mest för det sätt som den är animerad på (det heter väl animerad när det är med dockor...). Den är också rätt fyndig och har en intressant baktanke. Jag visste inte att Roald Dahl hade skrivit den och när jag insåg det så blev jag intresserad av att läsa boken.

Det är nog egentligen en rätt bra film, men jag hade lite för höga förväntningar. Och så var den lite för lång, vilket jag tycker är ett vanligt problem när det gäller animerade filmer.

1 kommentar:

  1. Såg filmen i kväll och tyckte om den, men tyckte nog att storyn var lite osammanhängande. Jag hängde helt enkelt inte med i allt. Mest tyckte
    jag om musiken och när coachen beskrev det märkliga bollspelet med sina minst sagt invecklade regler.

    SvaraRadera